Το Facebook άλλαξε!

Καιρό τώρα ακούμε πως το Facebook θα αλλάξει, ήρθε λοιπόν η στιγμή γι’αυτή την αλλαγή αφού η νέα μορφή είναι ήδη διαθέσιμη στα εκατομμύρια μέλη του. Τα προφίλ στο νέο Facebook είναι πιο ενημερωτικά, πιο εύχρηστα και όλες οι αλλαγές θα απαιτούν την συγκατάθεση του χρήστη. Οι αλλαγές είναι πολύ μεγάλες αφού οι δημιουργοί του ήθελαν να συμμαζέψουν το χάος που δημιουργούσαν τα διάφορα applications και να επιστρέψουν στο μινιμαλιστικό στυλ, σήμα κατατεθέν του Facebook.

Μεγάλη βαρύτητα δόθηκε στην δυνατότητα καλύτερης προστασίας των προσωπικών δεδομένων του χρήστη και την ελαχιστοποίηση του spam. Εντυπωσιακές είναι οι αλλαγές στα προφίλ όπου πλέον υπάρχει η χρήση tabs (καρτέλες) με την οποία οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται πληροφορίες για τη ζωή τους πιο εύκολα και με μεγαλύτερο έλεγχο, αφού οι χρήστες μπορούν να ρυθμίζουν ποιές πληροφορίες θέλουν να εμφανίζονται, πόσο έντονα και σε ποιό σημείο ακριβώς κάνοντας έτσι τα προφίλ πιο ευανάγνωστα, πιο ενημερωτικά αλλά και πιο “ελαφριά”, καθώς δεν υπάρχει πια το φαινόμενο των 100 applications σε μια σελίδα.

Επιπλέον, ένας από τους βασικούς στόχους των συντελεστών του Facebook ήταν να καταπολεμήσουν κάτι που θεωρούν μεγάλη απειλή για το μέλλον της δημοφιλούς ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης. Η δημοτικότητα του Facebook, αυξήθηκε κατακόρυφα όταν η ιστοσελίδα έδωσε τη δυνατότητα σε ανεξάρτητους προγραμματιστές να γράψουν εφαρμογές για τους χρήστες. Σε δεκατέσσερις μήνες δημιουργήθηκαν 24 χιλιάδες προγράμματα προσθέτοντας νέες λέξεις στο λεξιλόγιο όλων μας όπως SuperPoke. Ωστόσο το άνοιγμα του κώδικα στην προγραμματιστική κοινότητα έδωσε την ευκαιρία σε “πονηρούς” διαφημιστές να διαδώσουν τα διαφημιστικά τους μηνύματα σε μεγάλο αριθμό χρηστών με το πρόσχημα ότι είναι από φίλους.

«Ο παρών σχεδιασμός του Facebook κατέληξε στο να επιβραβεύσει τους προγραμματιστές για διεισδυτικές, παραπλανητικές και διαφημιστικές πρακτικές που στόχο είχαν να τραβήξουν την προσοχή των χρηστών», είπε ο Τζερεμάια Ογιάνγκ, αναλυτής της Forrester Research. «Και τώρα το Facebook προσπαθεί να ξεριζώσει τις λιγότερο σημαντικές δραστηριότητες στην ιστοσελίδα».

«Μερικές από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές στο Facebook, το Slide και το RockYou, απαγορεύτηκαν τον Ιούνιο μέχρι να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις τις ιστοσελίδας» προσθέτει ο Μπεν Λινγκ. Το Slide ενεργοποιήθηκε ξανά όταν διορθώθηκαν παράμετροι της ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών ενώ το Super Wall του RockYou, με 500 χιλιάδες ενεργούς χρήστες παραμένει προσωρινά ανενεργό.

«Κάποιοι προγραμματιστές επιλέγουν να αναπτύξουν εφαρμογές» λέει ο Μπεν Λινγκ «και κάποιοι άλλοι να εκμεταλλευτούν την κατάσταση». Οι προγραμματιστές που κινούνται στο πνεύμα της δικτύωσης θα επιβραβευτούν για τις τελευταίες αλλαγές τους, ενώ θα αποτραπούν αυτοί που προσπαθούν να διαδώσουν τις εφαρμογές και τα διαφημιστικά τους μηνύματα υποχρεώνοντας τους χρήστες να στείλουν ειδοποιήσεις σε φίλους τους χωρίς να γνωρίζουν ακριβώς τι κάνουν.

Για να δείτε τις αλλαγές στην πράξη, αρκεί να μπείτε στο προφίλ σας στο Facebook από την διεύθυνση:

http://www.new.facebook.com

Κοινοποιήστε στο Facebook