Αδυνατίστε τρώγοντας 5 καλοκαιρινές τροφές

Το καλοκαίρι είναι μια πολύ καλή εποχή για αδυνάτισμα. Τόσο οι τροφές του, όσο και η ζέστη είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για να κάνει κανείς εύκολα και ανώδυνα δίαιτα. Τα φρούτα του καλοκαιριού όσο και οι καλοκαιρινές συνταγές των ήδη υπαρχόντων φαγητών, χαμηλά σε θερμίδες είναι ο σύμμαχος της δίαιτας για το καλοκαίρι. Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος.

Πρώτη και σημαντική τροφή είναι τα βερίκοκα.

Το βερίκοκο φημίζεται για το ότι βοηθάει να φύγει το πρήξιμο. Η θερμιδική του αξία είναι πολύ μικρή και ισούται με 47 θερμίδες τα δύο βερίκοκα.

Το βερίκοκο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, Κάλιο και βιταμίνη Α & C. Επίσης περιέχει σίδηρο και ασβέστιο. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πηκτίνες, ίνες εξαιρετικά ελαφριές και γλυκές, που έχουν την ιδιότητα να κόβουν την πείνα, ενώ ακόμα και το πιο ευαίσθητο έντερο μπορεί να αφομοιώσει τις συγκεκριμένες ίνες. Η περιεκτικότητά του σε κάλιο βοηθά κατά της κατακράτησης υγρών. Επομένως, πείτε αντίο στο φούσκωμα. Τέλος, η χαμηλή θερμιδική του αξία, σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, αναγάγουν το βερίκοκο σε έναν πολύτιμο σύμμαχο για την απώλεια κιλών, χωρίς να καταπονείται ο οργανισμός.

Το βερίκοκο έχει πολλούς τρόπους που μπορεί να το καταναλώσει κάποιος. Ο πρώτος, ο πιο συνηθισμένος και ο πιο γρήγορος είναι να το φάτε ωμό, σαν φρούτο κανονικά. Επίσης, τα βερίκοκα μπορούν να καταναλωθούν και σε σαλάτες με μαρούλι και κρύο μοσχαρίσιο κρέας. Άλλος τρόπος κατανάλωσης είναι σε φρουτοσαλάτα ή με συνοδεία μιας μπάλας σορμπέ. Τέλος, μπορείτε να το φάτε και σε κομπόστα, βράζοντας το για 10-15 λεπτά σε μια κατσαρόλα.

Δεύτερη τροφή είναι το γνωστό μας κοτόπουλο.

Πρόκειται για μια πλούσια πηγή πρωτεϊνών με θερμίδες μόλις 130-200 ανά 100 γραμμάρια.

Δεν υπάρχει δίαιτα,η οποία να μην περιέχει ως βασικό κυρίως γεύμα το κοτόπουλο. Πρόκειται για μια πηγή πλούσια σε λεπτές πρωτεΐνες. Μαγειρεμένο με όλους τους δυνατούς τρόπους είτε ψητό στη σχάρα, είτε στον ατμό, είτε κρύο, πρέπει να το καταναλώνουμε όσο πιο συχνά μπορούμε.

Το κοτόπουλο είναι πλούσιο σε λεπτές πρωτεΐνες, οι οποίες θεωρούνται εξαιρετικά εύπεπτες, δίχως την πέτσα. Τόσο η φτερούγα, όσο και το μπούτι του περιέχουν βιταμίνη Β και μεταλλικά «αδυνατιστικά» στοιχεία, όπως ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος.

Οι τρόποι κατανάλωσης του είναι πάρα πολύ. Για να μην σας στεγνώσει το ψαχνό του κοτόπουλου, λόγω του ότι έχει αφαιρεθεί η πέτσα, η οποία περιέχει όλο το λίπος του κοτόπουλου, μπορείτε να το μαρινάρετε με μπαχαρικά πριν το ψήσετε. Το κοτόπουλο τρώγεται ψητό στη σχάρα ή στο φούρνο, σκέτο ή με συνοδεία λαχανικών όπως πχ οι μπάμιες ή με  τη συνοδεία μανέστρας ή κριθαράκι. Επίσης, μπορείτε να το καταναλώσετε κρύο ή να το κόψετε σε κομματάκια και να το προσθέσετε σε πράσινη σαλάτα σκέτη ή με καρύδια, κρεμμύδια, ντομάτα και πιπεριές. Μπορείτε επίσης να το φάτε σε σαλάτα του καίσαρα αλλά χωρίς σως, με βινεγκρέτ (λαδόξιδο) ή σε κρύα σαλάτα συνοδευμένη από ζυμαρικά (πένες, φιογκάκια κλπ). Επιπλέον το κοτόπουλο μπορεί να καταναλωθεί και σαν μπιφτέκι ή καλαμάκια κοτόπουλου.

Τρίτη τροφή οι ντομάτες.

Πρόκειται για μία τροφή εξαιρετικά χαμηλή σε θερμίδες, μόλις 10 θερμίδες ανά 100 γρ. Είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες και βιταμίνη C.

Η ντομάτα είναι ένα βασικό λαχανικό της ελληνικής κουζίνας. Δεν λείπει από κανένα ελληνικό νοικοκυριό. Την βρίσκουμε στα ψυγεία μας (φυσική μορφή), στα ντουλάπια (πελτές ντομάτας) και στον καταψύκτη (σάλτσες και σούπες), ενώ μπορεί να αντικαταστήσει επάξια στα φαγητά μας το αλάτι, το λάδι και οποιοδήποτε άλλο προσθετικό που δεν ενδείκνυται για τη δίαιτα.

Οι ντομάτες μπορούν να καταναλωθούν σε σαλάτες, σε χυμούς, αλλά και σε σάλτσες που να συνοδεύουν μακαρόνια ή ρύζι. Επιπλέον οι γεμιστές ντομάτες είναι ένα εξαιρετικό φαγητό για το καλοκαίρι, αλλά προσοχή είναι λίγο παχυντικό.

Τέταρτη τροφή οι γαρίδες.

Πρόκειται για μια τροφή πλούσια τόσο  σε γεύση, όσο και ευεργετικές ιδιότητες. Είναι μία από τις πιο πλούσιες τροφές σε πρωτεΐνες. Η θερμιδική της αξία είναι 100 θερμίδες ανά 100 γρ.

Οι γαρίδες αποτελούν κλασσική τροφή στις δίαιτες με την προϋπόθεση, όμως, ότι δεν τρώτε το κεφάλι, το σημείο δηλαδή όπου συσσωρεύεται όλο το λίπος της και η χοληστερόλη.

Σε ότι αφορά στα γλυκίδια και τα λιπαρά, εκτός από μερικά ίχνη Ωμέγα 3 λιπαρών, οι γαρίδες δεν περιέχουν τίποτα από τα δύο. Είναι μία πολύ καλή πηγή βιταμίνης Β3, θεωρείται εξαιρετική πηγή ενέργειας, ενώ περιέχει ικανοποιητική ποσότητα σεληνίου, ένα μεταλλικό στοιχείο κατά της γήρανσης και της συσσώρευσης των κιλών.

Οι γαρίδες μπορούν να καταναλωθούν με πάρα πολλούς και ποικίλους τρόπους, ανάλογα και με τα γούστα. Από τις μεγάλες γαρίδες μέχρι τις μικρές γαριδούλες μπορούν να καταναλωθούν είτε κρύες, ως ορεκτικό ή ως επιδόρπιο, είτε ψητές, με μία ιδέα λάδι και λεμόνι. Επίσης, μπορούν να συνοδευτούν με λαχανικά, ρύζι ή ζυμαρικά.

Πέμπτη και τελευταία τροφή είναι το πεπόνι.

Το πεπόνι αποτελεί σύμμαχο κατά της κατακράτησης υγρών. Η θερμιδική του αξία είναι 48 θερμίδες ανά 100 γρ.

Απολαύστε χωρίς ενοχές και χωρίς να πάρετε γραμμάριο, μιας και το πεπόνι θεωρείται ο πρωταθλητής κατά της κατακράτησης υγρών.

Παρά την πολύ γλυκιά του γεύση το πεπόνι περιέχει εξαιρετικά χαμηλή ποσότητα ζάχαρης, ενώ έχει και ελάχιστες θερμίδες. Αυτό οφείλεται στο ποσοστό οξύτητας του πεπονιού που είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Επιπλέον, το πεπόνι είναι πλούσιο σε κάλιο, άρα λειτουργεί και κατά του φουσκώματος.

Το πεπόνι μπορείτε να το φάτε ωμό σαν φρούτο ή να το συνοδεύσετε με λίγο τυρί φέτα. Επίσης, μπορείτε να το κόψετε σε κύβους και να το βάλετε σε μία αλμυρή, δροσιστική, καλοκαιρινή σαλάτα με σγουρή πράσινη σαλάτα, γαρίδες, μοτσαρέλα και βασιλικό.

Καλή σας απόλαυση!

Κοινοποιήστε στο Facebook