Δυσκοιλιότητα; Απαλλαγείτε τώρα…

Η δυσκοιλιότητα είναι μια πάθηση που απασχολεί πάρα πολύ κόσμο είτε με την μορφή της παροδικής πάθησης, είτε με της χρόνιας. Με οποιαδήποτε μορφή και αν είναι βέβαια, δεν παύει να είναι ενοχλητική και να μας χαλάει την διάθεση. Πολλοί είναι οι λόγοι που μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία του εντέρου, εκτός βέβαια από την χρόνια πάθηση, ένας πολύ συνηθισμένος λόγος είναι η εγκυμοσύνη στις γυναίκες, ή η αλλαγή στην διατροφή λόγω κάποιας δίαιτας ή λήψης κάποιων συγκεκριμένων φαρμάκων.

Το καλό βέβαια της υπόθεσης αυτής είναι το ότι αντιμετωπίζεται πάρα πολύ εύκολα και γρήγορα προσθέτοντας κάποιες συγκεκριμένες πινελιές στην διατροφή μας. Παρακάτω αναφέρουμε μερικά tips για καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

Απαραίτητη για την απαλλαγή από το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι η κατανάλωση φυτικών ινών. Καταναλώνοντας αρκετές φυτικές ίνες η λειτουργία του εντέρου αποκαθίσταται. Γι’αυτό το λόγο πρέπει να εντάξετε στην διατροφή σας τροφές που είναι πλούσιες σε διαλυτές, όπως μήλα, καρότα, φράουλες, εσπεριδοειδή, όσπρια, βρώμη και κυρίως αδιάλυτες φυτικές ίνες, όπως δημητριακά ολικής άλεσης, λαχανικά, σιτάρι, δαμάσκηνα και άλλα φρούτα. Πολύ καλή λύση σε περιόδους με έντονο πρόβλημα είναι η καθιέρωση πρωινού με δημητριακά τύπου All Bran ή μπαρών δημητριακών, ενδιάμεσα στα γεύματα προτιμήστε τα δαμάσκηνα και τα ακτινίδια συνοδευόμενα από αρκετό νερό. Επίσης, τα υγρά τύπου καφέ, αναψυκτικών με καφεΐνη και τσάι, όπως βέβαια και το νερό πρώτα απ’όλα επιτείνουν την εντερική κινητικότητα και έτσι η εκκένωση γίνεται πιο εύκολα.

Πρόσφατες μελέτες έδειξαν πως και η κατανάλωση ενός ποτηριού ζεστού νερού κάθε πρωί με μια κουταλιά της σούπας μέλι διαλυμένο έχει ευεργετικές ιδιότητες και βοηθούν στην αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού. Επιπλέον ένα ρόφημα βασιλικού από μερικά φρέσκα φύλλα του σε μικρά κομμάτια σ’ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό, ενεργοποιεί την κινητικότητα του εντέρου και αποδεικνύεται πως είναι ευεργετικό για την αντιμετώπιση των παθήσεων του γαστρεντερικού συστήματος.

Σημαντικό είναι να καταναλώνετε και ελαιόλαδο μαζί με το φαγητό σας, προσθέτοντας το είτε στο μαγείρεμα είτε στην ωμή σαλάτα σας. Το λάδι δεν έβλαψε κανέναν και βοηθάει πάρα πολύ στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος μας και συγκεκριμένα του εντέρου. Τέλος, Το γιαούρτι και ακόμα περισσότερο το ξυνόγαλο, περιέχουν προβιοτικούς οργανισμούς (κυρίως bifido βακτήρια και λακτοβάκιλλους) που βοηθούν στη διατήρησης της ισορροπίας της εντερικής χλωρίδας. Συνδυάστε το με λίγο μέλι και ωμά αμύγδαλα ή με δημητριακά ολικής άλεσης και θα σύντομα θα νιώσετε βελτίωση.

Κοινοποιήστε στο Facebook