Δίπλωμα οδήγησης: Δυσκολεύουν οι εξετάσεις

Οδήγηση αυτοκινήτου

Μετά την ανακοίνωση για τα νέα διπλώματα σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας, τα οποία θα αναγράφουν τα πάντα με λατινικούς χαρακτήρες έτσι ώστε να είναι αναγνωρίσιμα και στο εξωτερικό, έρχονται οι νέες αλλαγές στο σύστημα εξέτασης των υποψηφίων οδηγών σύμφωνα με τις αποφάσεις που πήρε το υπουργείο Μεταφορών. Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν οι εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος θα δυσκολέψουν έτσι ώστε να αποφευχθεί και το κοινό σε όλους μας λάδωμα.

Αρχικά όσο αφορά το νέο δίπλωμα, η έκδοσή του θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2009 και όπως και τα παλαιά θα έχει την φωτογραφία του κατόχου και πολλά προσωπικά του στοιχεία, γραμμένα τόσο σε ελληνικούς όσο και λατινικούς χαρακτήρες. Για τους κατόχους τώρα των παλαιών δεν είναι απαραίτητο να γίνει η αλλαγή προς το νέο δίπλωμα, παρά μόνο αν θέλετε να ταξιδέψετε στο εξωτερικό από τις 19 Ιανουαρίου του 2009, θα πρέπει να εφοδιαστείτε με καινούργιο δίπλωμα, καταβάλλοντας 30 ευρώ.

Παλαιό δίπλωμα οδήγησηςΝέο δίπλωμα οδήγησης

Δεύτερον, όσο αφορά τις αλλαγές στις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών, οι τελικές αλλαγές αναμένεται να ανακοινωθούν τέλος Ιανουαρίου. Μέχρι τώρα βέβαια σε δημοσίευμα των Νέων έχει ανακοινωθεί πως η εξέταση θα δυσκολέψει αρκετά κυρίως στις πρακτικές εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών προκειμένου να περιοριστεί και το λάδωμα το οποίο έχει φτάσει σήμερα το 350 ευρώ, ποσό ιδιαίτερα υψηλό, αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι κάθε χρόνο εκδίδονται περίπου 350.000-400.000 νέα διπλώματα οδήγησης, ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να επιτραπεί η χορήγηση διπλώματος στους 16χρονους. Από το 2013, άλλωστε, θα ισχύσει Κοινοτική Οδηγία, που θα παρέχει αυτή τη δυνατότητα.  Επιπλέον από φέτος, το 2009 το υπουργείο Μεταφορών εντάσσει στις εξετάσεις τις αρχές της Οικονομικής και Οικολογικής οδήγησης (ecodriving).

Οι κυριότερες προτάσεις που περιλαμβάνονται στο πόρισμα της ειδικής επιτροπής του υπουργείου Μεταφορών, τις οποίες φαίνεται να προκρίνει και η ηγεσία του υπουργείου, είναι:

1. Η διενέργεια των πρακτικών εξετάσεων σε δύο φάσεις. Στην πρώτη σε ειδικές πίστες που θα δημιουργηθούν από τις νομαρχίες θα γίνονται οι ελιγμοί, η οπισθογωνία, η στάθμευση και οι αναστροφές. Αν ο υποψήφιος καταφέρει να περάσει τη δοκιμασία, θα εξετάζεται και στον δρόμο, όπως σήμερα.

2. Η δημιουργία αυτόνομου σώματος εξεταστών, που θα εξετάζουν σε πολλές- και όχι μία- νομαρχία.

3. Αλλαγή του ωραρίου εξέτασης, καθώς σήμερα οι εξετάσεις γίνονται μετά τις 2.30 το μεσημέρι, όταν εξεταστές και εξεταζόμενοι είναι ήδη κουρασμένοι.

4. Η εφαρμογή στις περισσότερες νομαρχίες συστήματος ηλεκτρονικής επιλογής εξεταστών.

5. Αλλαγή των ορίων ηλικίας για τη λήξη των διπλωμάτων, η οποία είναι σήμερα τα 65 χρόνια. Από το 2013 με τα νέα διπλώματα, θα αρχίσει και η διοικητική αναθεώρησή τους ανά δέκα χρόνια.

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως η εξέταση των υποψηφίων σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες δεν αναμένεται άμεσα, καθώς ειδικά στις μεγάλες νομαρχίες υπάρχει έλλειψη κατάλληλων χώρων. Στην Αττική συζητείται να δημιουργηθούν οι απαραίτητοι διάδρομοι στο στρατόπεδο «Σακέτα» στον Βύρωνα.

Τέλος και όσον αφορά τις γνώσεις ecodriving, δηλαδή τις γνώσεις των βασικών αρχών που κάνουν την οδήγηση πιο φιλική προς το περιβάλλον στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Μεταφορών σημειώνει πως τα οφέλη από την εισαγωγή του ecodriving περιλαμβάνουν μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και 25%, προστασία του περιβάλλοντος, λιγότερα ατυχήματα, σημαντική μείωση της ηχορύπανσης, αλλά και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.