Τροφές για καλή διάθεση

Σοκολάτα

Το φαγητό είναι απόλαυση, αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Εκτός από καύσιμο για τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού μας, προκύπτει από έρευνες ότι συγκεκριμένα τρόφιμα αποτελούν και παράγοντες που κάνουν καλό στη διάθεσή μας. Δρουν με λίγα λόγια ως αντιστρεσογόνα και αντικαταθλιπτικά και μάλιστα χωρίς τις παρενέργειες που έχουν συνήθως τα φάρμακα!

ΣΟΚΟΛΑΤΑ
Βρετανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι η σοκολάτα έχει πάνω από 300 ευεργετικές ουσίες για την υγεία, αρκετές εκ των οποίων είναι διεγερτικές, με αποτέλεσμα να μας δίνουν ενέργεια και να τονώνουν τη διάθεσή μας. Οι συγκεντρώσεις αυτών των ουσιών είναι μεγαλύτερες στη μαύρη σοκολάτα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να στερήστε τη σοκολάτα γάλακτος, αν την προτιμάτε. Όλα τα είδη σοκολάτας χάρη στην απολαυστική τους γεύση τονώνουν τη διάθεση.

Tip: Προσθέστε λίγη σκόνη κακάο στον πρωινό σας καφέ. Περιέχει τα ευεργετικά συστατικά της σοκολάτας και σίδηρο που είναι σημαντικός, γιατί η έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει ελαφρά κατάθλιψη.

ΚΑΥΤΕΡΑ
Κάποιοι άνθρωποι είναι εθισμένοι στα καυτερά φαγητά και η εξήγηση είναι απλή: η διέγερση που δημιουργεί η επαφή της γλώσσας με το μπαχαρικό προκαλεί υπερπαραγωγή ενδορφινών, οι οποίες είναι ικανές να μειώσουν το στρες, να ανακουφίσουν από τον πόνο και να διεγείρουν τις αισθήσεις, αλλά και να αυξήσουν τη συγκέντρωση.

Tip: Αν δεν σας αρέσουν τα καυτερά, υπάρχουν και άλλοι τρόποι αύξησης της παραγωγής των ενδορφινών, όπως η αερόβια άσκηση, το τρανταχτό γέλιο και ο διαλογισμός.

ΑΥΓΑ
Είναι πολύ πλούσια σε φολικό οξύ, μια ουσία που ανήκει στην ομάδα των βιταμινών Β, και ένα από τα τρόφιμα με τη μεγαλύτερη επιρροή στη διάθεσή μας. Έρευνες έχουν δείξει ότι περίπου μία στις δύο γυναίκες, όταν έχουν χαμηλά επίπεδα φολικού οξέος στον οργανισμό τους, υποφέρει από κατάθλιψη. Το καλό νέο λοιπόν είναι ότι η έλλειψη φολικού οξέος μπορεί να αποκατασταθεί με τα αυγά και έτσι να καταπολεμηθούν οι δυσάρεστες σκέψεις.

Tip: Αν δεν σας αρέσουν τα αυγά, ποντάρετε σε κάποια βαθυπράσινα λαχανικά, αλλά και στην παπάγια για να εξασφαλίσετε το φολικό οξύ που έχετε ανάγκη.

ΨΑΡΙΑ
Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, η πιο αυξημένη κατανάλωση ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία περιέχονται στα λιπαρά ψάρια, μειώνει τις καταθλιπτικές τάσεις και βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους. Αυτά τα λιπαρά βοηθούν συγκεκριμένες ουσίες, όπως η σεροτονίνη και η ακετυλχολίνη, να διεισδύσουν στις μεμβράνες των κυττάρων και έτσι μας κάνουν πιο ήρεμους. Επίσης, τα 100 γραμμάρια τόνου περιέχουν το 95% της ποσότητας σελενίου που έχουμε καθημερινά ανάγκη για να εξισορροπούμε τη διάθεσή μας.

Tip: Η κατανάλωση ψαριού δύο φορές την εβδομάδα μειώνει κατά 50% τον κίνδυνο καρκίνου του στομάχου και του εντέρου.

ΚΑΡΥΔΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΖΑΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ
Τα καρύδια έχει αποδειχτεί από έρευνα του Χάρβαρντ ότι είναι δύο φορές πιο αποτελεσματικά στη μάχη κατά της κατάθλιψης σε σχέση με τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα! Το μυστικό αυτής της δράσης βρίσκεται στον συνδυασμό των ωμέγα-3 που διαθέτουν μια ουσία που λέγεται ουριδίνη. Αν είστε αλλεργικοί στα καρύδια, δεν έχετε παρά να προτιμήσετε τα παντζάρια που διαθέτουν ακριβώς τον ίδιο συνδυασμό συστατικών!

Πηγή: madata.gr

Κοινοποιήστε στο Facebook