8 συνήθειες για υγιέστερο μέλλον

Υγιεινή διατροφή

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε σήμερα για να νιώσετε άμεσα καλύτερα, όπως το κόψιμο του τσιγάρου ή η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης δίαιτας γεμάτης φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Βεβαίως, και τα δυο έχουν μακροχρόνιες θετικές επιπτώσεις στην υγεία και την ευεξία σας. Θα μειώσουν την πιθανότητα καρκίνου και καρδιοπάθειας, ενώ θα μπορούσαν ακόμη και να προσθέσουν χρόνια ή και δεκαετίες στη διάρκεια ζωής σας! Σχετικά όμως με τους παράγοντες που επηρεάζουν μακροχρόνια την υγεία σας, υπάρχουν πολλές ακόμα συνήθειες που μπορείτε να υιοθετήσετε λίγο πριν ή μετά τα 20 που θα σας βοηθήσουν να νοιώθετε υγιής και ευτυχισμένοι στα 40, τα 50 και τα 60 σας. Βάλτε αυτές τις συνήθειες στην καθημερινότητά σας, σήμερα, για να νοιώσετε υγιείς αύριο!

Διαλείμματα του καφέ

Δεν θα μπορούσε να είναι ευκολότερο. Μια σειρά ερευνών έχει δείξει ότι ο καφές βοηθάει στην λειτουργία της μνήμης και μπορεί αργότερα να είναι αποτρεπτικός παράγοντας για την εμφάνιση άνοιας και Αλτζχάιμερ. Και δεν είναι μόνο αυτό. Έρευνες έχουν επίσης δείξει ότι ο καφές μπορεί να συμβάλλει στην καταπολέμηση της νόσου Πάρκινσον, του καρκίνου του εντέρου, των χολόλιθων και της κίρρωσης του ύπατος. Ο καφές έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν εξαιτίας της καφεΐνης αλλά σύμφωνα με τον Τόμας ΝτεΠόλις, έναν ερευνητή επιστήμονα στο Ινστιτούτο για τη μελέτη του καφέ του Πανεπιστημίου του Βάντερμπιλτ, «γενικά, η έρευνα δείχνει ότι ο καφές είναι πολύ περισσότερο ευεργετικός απ’ ό, τι ζημιογόνος». Ας παραδεχθούμε πάντως ότι αν δεν είστε λάτρης του καφέ μέχρι την ηλικία των 50, πιθανότατα δεν θα γίνετε ποτέ. Επομένως, αν δεν είστε έγκυος ή καρδιοπαθής – δυο ομάδες που θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές με την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης – καλό θα είναι να αναπτύξετε από τώρα μια συνήθεια για δυο φλιτζάνια καφέ ημερησίως.

Τρώτε έξυπνα

Ξεχάστε τις δίαιτες και αρχίστε να τρώτε έξυπνα. Στην ψυχολογία η έννοια της επίγνωσης σχετίζεται με την απόλαυση της κάθε στιγμής και η… έξυπνη διατροφή σημαίνει ότι θα πρέπει να μάθουμε να τρώμε επειδή μας αρέσει και το απολαμβάνουμε και όχι επειδή πρέπει να διοχετεύσουμε με… καύσιμα τον οργανισμό μας. Με άλλα λόγια, η έξυπνη διατροφή σχετίζεται με το πώς τρώμε και σε αντίθεση με την πιο πρόσφατη δίαιτα, μπορεί να οδηγήσει σε μια μακροχρόνια εκτίμηση του φαγητού. Το καλό νέο είναι ότι συνήθως οι άνθρωποι που το καταλαβαίνουν αυτό, τείνουν να τρώνε και πιο υγιεινά. Για να γίνετε έξυπνοι καταναλωτές φαγητού, μην βιάζεστε όταν μασάτε και κοιτάξτε να απολαμβάνετε τη γεύση του. Να σιγουρεύεστε ότι τρώτε μόνον όταν πεινάτε και μην σπεύδετε να τρώτε λίγο πριν νοιώσετε ότι έχετε… γεμίσει. Τρώτε σιγά και μετά από ένα πολύ καλό και πλούσιο πρωινό, τρώτε μικρά και συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα. Έξυπνη διατροφή σημαίνει ότι «μαθαίνουμε να ανταποκρινόμαστε κατάλληλα στα σημάδια που μας στέλνει το σώμα μας, κάνοντας τη διαδικασία του φαγητού πιο ευχάριστη και βελτιώνοντας τη χώνεψη, δίνοντας παράλληλα στο φαγητό το σεβασμό που του αρμόζει», λέει η διατροφολόγος Κάρολ Γουάιτ. Μπείτε στην έξυπνη διατροφή τώρα και αποχαιρετίστε τις δίαιτες μια για πάντα!

Να είστε φιλικοί

Από τα 20 και μετά είναι η καλύτερη ηλικία για να κάνετε νέες γνωριμίες και πιθανότατα να αφήσετε μια ή δυο από αυτές που στο πρόσφατο παρελθόν προσέδιδαν περισσότερη ταλαιπωρία παρά όφελος στη ζωή σας. Και οι φιλίες που θα αντέξουν στο χρόνο μπορούν να αποτελέσουν θείο δώρο για την υγεία σας. Στην πραγματικότητα, οι έρευνες δείχνουν ότι οι γυναίκες με δυνατές φιλίες μπορούν να προσθέσουν μέχρι και πέντε χρόνια στη ζωή τους. Καθώς μεγαλώνεις, και καθώς οι οικογενειακές υποχρεώσεις γίνονται πιο πιεστικές, η διατήρηση καλών σχέσεων με τους φίλους γίνεται ακόμα πιο σημαντική. Οι επιστήμονες έχουν βρει ότι αυτές οι δυνατές φιλίες μπορούν να προστατέψουν το σώμα από τις καταστροφικές συνέπειες του στρες. Ή όπως έγραψε η Μαρία Πολ, συγγραφέας του βιβλίου «The Friendship Crisis»: «Οι γυναίκες πρέπει να περνούν χρόνο με τις φίλες για να διατηρήσουν την υγεία και την ισορροπία τους. Οι φίλες δεν είναι πολυτέλεια. Είναι απαραίτητες»

Η αντεπίθεση των οστών!

Μια στις δυο γυναίκες μετά τα 60 ταλαιπωρείται από κατάγματα εξ’ αιτίας της οστεοπόρωσης. Μπορείτε, αν θέλετε, να μην είστε μέσα σε αυτές. Κάνοντας την άσκηση που απαιτείται από τα 20 χρόνια σας και έπειτα, βοηθάτε στην ελαχιστοποίηση της απώλειας οστικής μάζας αργότερα στη ζωή σας. Και εξάσκηση μπορεί να σημαίνει πρακτικά οτιδήποτε, από χορό και τρέξιμο, μέχρι ομαδικά σπορ. Προσπαθήστε να τρώτε ισορροπημένα γεύματα, γεμάτα ασβέστιο. Και βεβαίως, συνηθίζοντας τον εαυτό σας στην άσκηση τώρα θα σας βοηθήσει να μείνετε υγιής στο μέλλον. «Η ανάπτυξη των οστών φθάνει στην απόλυτη κορύφωσή της λίγο πριν τα 30, επομένως αυτή είναι η περίοδος στην οποία πρέπει να «αποταμιεύσουμε» οστική μάζα για το μέλλον», λέει ο Ρομπ Ντόσον του National Osteoporosis Society.

Καλός ύπνος

Στη δεύτερη δεκαετία της ζωής σας θα παρουσιάσετε συμπτώματα αϋπνίας αλλά θα κοιμηθείτε και αρκετά καλά. Όπως και να έχει, σας παρουσιάζεται τώρα μια καλή ευκαιρία να υιοθετήσετε καλά ωράρια ύπνου. Οι επτά ή οκτώ ώρες βαθύ ύπνου κάθε νύχτα θα έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο στην συγκέντρωσή σας και στα αποθέματα ενέργειάς σας. Καθώς μεγαλώνουμε, ο καλός ύπνος σε μόνιμη βάση βοηθάει στην αποφυγή της κατάθλιψης, του διαβήτη, της αύξησης του βάρους μας και της φθίνουσας πνευματικής υγείας. Επομένως, τώρα είναι η ώρα να βάλετε σε υγιεινές βάσεις τον ύπνο σας. Βεβαιωθείτε ότι το υπνοδωμάτιό σας έχει ησυχία και την κατάλληλη θερμοκρασία. Επενδύστε σε ένα άνετο κρεβάτι (ίσως αυτή να πρέπει να είναι η βασική σας επένδυση στα 20). Μην τρώτε πολύ αργά, μην πίνετε πολύ αλκοόλ ή καφεΐνη και κάντε λίγη άσκηση. Ίσως το πιο σημαντικό είναι να αναπτύξετε μια συνήθεια. Το βρετανικό Sleep Council θεωρεί ότι, τις περισσότερες μέρες, θα πρέπει να πηγαίνετε για ύπνο όταν είστε κουρασμένοι και να σηκώνεστε κάθε πρωί την ίδια ώρα ανεξάρτητα απ’ το αν νοιώθετε κούραση ή όχι.

Διάβασμα

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ελευθερία της ηλικίας για να δοκιμάσετε πολλά διαφορετικά πράγματα, από ταξίδια σε όλο τον κόσμο μέχρι επαγγέλματα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν για μελλοντική καριέρα. Είναι επίσης μια καλή χρονικά συγκυρία για… μυθιστορηματικές αναζητήσεις. Στην πραγματικότητα, είναι καλή χρονικά συγκυρία για πολλά μυθιστορήματα. Το διάβασμα είναι μια φανταστική συνήθεια που μπορείτε να υιοθετήσετε η οποία μπορεί μάλιστα να αποσοβήσει μελλοντικά διανοητικά προβλήματα. Σύμφωνα με το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Μεγάλης Βρετανίας, «μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του στρες και του άγχους και να προσδώσει ένα είδος απόδρασης απ’ την καθημερινότητα και χαλάρωσης». «Είναι επίσης ένα εξαιρετικό εργαλείο του εγκεφάλου για όλες τις ηλικίες που συμβάλλει στην ανάπτυξη σημαντικών ικανοτήτων, σχετικών με την εκπαίδευση, τη βελτίωση του εαυτού μας, τις θετικές επιλογές και τη γενικότερη ευεξία μας».

Ευχάριστη διάθεση

Το να είστε χαρούμενοι είναι καλό για εσάς. Αλλά με τη δουλειά, τις σχέσεις και την οικονομική κρίση να αποτελούν πόλους ανησυχίας, δεν είναι πάντα εύκολο να το πετύχετε. Το καλό νέο είναι ότι δεν χρειάζεται να είστε συνεχώς χαρούμενοι για να δρέψετε καρπούς αναφορικά με την υγεία σας, απλά πρέπει να σκέφτεστε ότι κάποια στιγμή στο μέλλον αυτό θα συμβεί. Πρέπει ουσιαστικά να είστε αισιόδοξοι. Σύμφωνα με επιστήμονες, η ανάπτυξη μιας αισιόδοξης συμπεριφοράς τώρα, μπορεί να βοηθήσει την υγεία σας καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής σας. Για την ακρίβεια, μια πρόσφατη οκταετής έρευνα ανάμεσα σε 97.000 γυναίκες (απ’ την σχολή φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ) έδειξε ότι αυτοί που είχαν αισιόδοξη στάση στη ζωή τους είχαν 14% μικρότερο ρίσκο να αποβιώσουν απ’ όσους ήταν απαισιόδοξοι. Πώς, όμως, αναπτύσσει κάποιος αισιόδοξη συμπεριφορά; Θυμηθείτε ότι οι κακές στιγμές σπάνια διαρκούν πολύ. Εστιάστε στα καλά πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή σας. Και περισσότερο από κάθε τι άλλο, περάστε άπλετο χρόνο με τους ανθρώπους που αγαπάτε.

Ομαδική άσκηση

Τα είκοσι είναι η κατάλληλη ηλικία για να αγαπήσετε μια δραστηριότητα που θα κρατήσετε για το υπόλοιπο της ζωής σας. Δοκιμάστε διαφορετικά πράγματα τώρα που έχετε την ελευθερία και το χρόνο γι’ αυτό. Αν το τρέξιμο νοιώθετε ότι σας τρώει πολύ χρόνο, γιατί δεν δοκιμάζετε το κολυμβητήριο; Αν το γυμναστήριο φαντάζει για εσάς απλά συνέχεια μιας κουραστικής ημέρας, γιατί να δίνετε λεφτά κάθε μήνα για να πηγαίνετε; Εναλλακτικά, υπήρξε ένα ομαδικό σπορ που σας άρεσε να παίζετε στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο; Το εκπληκτικό με τα ομαδικά σπορ είναι πως αν υπάρχει κάποιο που να σας αρέσει στα 25, θα σας αρέσει το ίδιο και στα 51. Η άσκηση δεν μοιάζει με κουραστική δουλειά αν την διασκεδάζετε. Και ακόμη κι αν δεν είστε αθλητικός τύπος, μπαίνοντας μέσα σε μια ομαδική άσκηση ή πηγαίνοντας γυμναστήριο με έναν φίλο θα μπορούσε να σας κάνει να μην το δείτε σαν ένα βάσανο που θα σας ταλαιπωρεί μια ζωή. «Βλέπουμε ομάδες φίλων που γυμνάζονται μαζί συνέχεια», λέει η Τζάκι Γουάγκσταφε ειδικευμένη στην προώθηση πακέτων άσκησης. «Ουσιαστικά πρόκειται για μια ευκαιρία κοινωνικοποίησης και η ομαδική δέσμευση σε μια δραστηριότητα σημαίνει ότι θα τους είναι πιο εύκολο να μείνουν σε αυτήν περισσότερο».

Πηγή: msn.com

Κοινοποιήστε στο Facebook