Δύσκολοι καιροί για το Hollywood

Hollywood

Η οικονομική κρίση φαίνεται ότι αγγίζει την Πόλη των Αγγέλων και την κινηματογραφική βιομηχανία. Φιλόδοξες κινηματογραφικές παραγωγές, που βρίσκονται στα σκαριά, κινδυνεύουν να πάρουν κόκκινη κάρτα, λόγω του αυξημένου κόστους και λόγω το άγχους των παραγωγών και των εταρειών για μία ενδεχόμενη αποτυχία στα ταμεία.

Το πρόσφατο και πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ταινία «Moneyball» που ετοίμαζε ο γνωστό σκηνοθέτης Στίβεν Σόντεμπεργκ και στην οποία θα πρωταγωνιστούσε ο Μπραντ Πιτ. Λίγες μόνο ημέρες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, η Sony Pictures ακύρωσε την ταινία. Η απόφαση αυτή κόστισε στην εταιρεία 10 εκατομμύρια δολάρια για τη συγγραφή του σεναρίου και το ρεπεράζ. Ωστόσο, η ακύρωση μίας ταινίας υψηλών προσδοκιών και διάσημο καστ είναι σπάνιο φαινόμενο για το Χόλιγουντ, κάτι που το κάνει πιο οδυνηρό, ακριβό και ζημιογόνο για το προφίλ μιας εταιρείας.

Συνέχεια ακυρώσεων

Η ακύρωση του «Moneyball» μάλλον δεν θα μείνει η μοναδική περίπτωση. Οι παραγωγοί στην Καλιφόρνια περιμένουν ότι θ’ ακολουθήσουν μία σειρά από αντίστοιχες ακυρώσεις καθώς η κινηματογραφική βιομηχανία γίνεται όλο και πιο νευρική εξαιτίας της μεγάλης πτώσης στα κέρδη από τα DVD και φθίνουσας δημοτικότητας πρωτοκλασάτων σταρ όπως ο Μπραντ Πιτ.

«Φοβούνται να γυρίσουν μία ταινία μόνο επειδή το θέλει ένας ηθοποιός» δηλώνει ο Έρικ Βάισμαν, δικηγόρος στο χώρο του κινηματογράφου. Μάλιστα θυμάται τις εποχές, όπου η Warner Brothers γύρισε την ταινία «Ο εχθρός του λαού», βασισμένη στο θεατρικό έργο του Ερρίκου Ίψεν, κυρίως επειδή ήθελε να παίξει σε αυτή ο Στιβ ΜακΚουίν.

Σχετικά με το «Moneyball» πηγές στο Χόλιγουντ αναφέρουν ότι το στούντιο αρνήθηκε να προχωρήσει στην παραγωγή της ταινίας καθώς τα σχέδια προέβλεπαν ένα αποτέλεσμα πιο καλλιτεχνικό και πολύπλοκο απ’ ότι είχε αρχικά συμφωνηθεί.

Το «Moneyball» είχε προϋπολογισμό 57 εκατ. δολάρια, μια παραγωγή όχι τόσο ακριβή, ωστόσο επρόκειτο για μία μεγάλη ανεξάρτητη ταινία, η οποία βασίζεται στο βιβλίο του Μάικλ Λιούις και αφηγείται την ιστορία του Μπίλι Πέιν, που ήταν μάνατζερ των Oakland Athletics, οποίος κατάλαβε πως θα δημιουργήσει μία νικηφόρα ομάδα με φθηνό τρόπο. Η ταινία είχε αρκετά καλλιτεχνικό και σοφιστικό τύπο και χρειάζονταν τα ονόματα του Σόντεμπεργκ και του Πιτ, για να παρουσιάσει ένα διάσημο αλλά ταυτόχρονα ποιοτικό καστ, που θα είχε και απήχησει στο διεθνές κοινό.

Το Χόλιγουντ φοβάται την «ποιότητα»

Είναι αμφίβολο πλέον αν το Χόλιγουντ μπορεί να παράγει πλέον «δύσκολες» και παράλληλα δημοφιλείς ταινίες, όπως το «Michael Clayton» και «Καληνύχτα και καλή τύχη». Τα παραρτήματα των στούντιο που ειδικεύονταν σε πιο καλλιτεχνικές ταινίες, όπως η Warner Independent Pictures και η Paramount Vantage, έκλεισαν ή περιόρισαν τη δράση τους.

Σκηνοθέτες όπως ο Σόντεμπεργκ, που έχουν να επιδείξουν εμπορικές και ποιοτικές ταινίες στο ιστορικό τους, θα δυσκολευθούν να γυρίσουν ταινίες, καθώς η δεύτερη κατηγορία ταινιών δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής αυτή την περίοδο στο Χόλιγουντ. Τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο προτιμούν να εμπιστευθούν τα πιο εμπορικά και «σίγουρα» σενάρια για να «βουλιάξουν» οι πωλήσεις των εισιτηρίων τους και ξεφύγουν από την οικονομική κρίση.

Πηγή: kathimerini.gr

Κοινοποιήστε στο Facebook