Το μέλλον του Facebook

Facebook - Zuckerberg

Η πρόθεση των διαχειριστών του Facebook, να το μετατρέψουν σε κάτι παραπάνω από μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης ίσως οδηγήσει σε σύγκρουση με τους γίγαντες του διαδικτύου.

Τον τελευταίο καιρό η πιο δημοφιλής ιστοσελίδα αναδημιούργησε την λειτουργία αναζήτησης που παρέχει με αποτέλεσμα πολλοί να θεωρούν ότι μπορεί να ανταγωνιστεί σταδιακά την υπηρεσία του micro-blogging που προσφέρει το Twitter.

Επίσης υπάρχουν σκέψεις για μια πιο ελαφριά και ευέλικτη εκδοχή της σελίδας του Facebook, αλλά και για την ανάπτυξη υπηρεσιών με ηλεκτρονική πληρωμή. Όλες αυτές οι ιδέες, δείχνουν ότι στο Facebook δεν έχουν καμία διάθεση να αφήσουν ανεκμετάλλευτο το γεγονός ότι εκατομμύρια άνθρωποι περνάνε αρκετές ώρες της ημέρας στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

Οι νέες πρωτοβουλίες και οι αλλαγές δείχνουν ότι το Facebook, μετά από πέντε χρόνια απόλυτα επιτυχημένης λειτουργίας θα επιχειρήσει την επέκταση σε νέες αγορές.

Σύμφωνα με τον Haim Mendelson, καθηγητή του πανεπιστημίου του Stanford, η δύναμη του Facebook, αναπόφευκτα θα το οδηγήσει στο να προσφέρει κάθε υπηρεσία που προσφέρουν άλλα portals.

Έτσι, η ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε από τον 25χρονο Mark Zuckerberg σε ένα δωμάτιο του Harvard, θα μπορούσε να ενσωματώσει το σύστημα πωλήσεων του eBay ή τις λειτουργίες της Apple για το κατέβασμα τραγουδιών και ακόμα να ανταγωνιστεί ως προς την αναζήτηση στο ίντερνετ το Yahoo και το Google.

Με περισσότερα από 250 εκατομμύρια μέλη, το Facebook ήταν η τέταρτη πιο δημοφιλής ιστοσελίδα στον κόσμο τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με το comScore και αναμένεται να έχει διαφημιστικά έσοδα 500 εκατομμυρίων δολαρίων αυτό το χρόνο.

Οι διαχειριστές της ιστοσελίδας αποφάσισαν να κάνουν το επόμενο βήμα με τη νέα μηχανή αναζήτησης. Στο παρελθόν το Facebook χρησίμευε για να βρίσκεις φίλους ή απλώς άλλα μέλη της ιστοσελίδας, πλέον όμως οι χρήστες θα μπορούν να βρίσκουν και τα όσα ανεβάζουν άλλοι χρήστες για οποιοδήποτε θέμα από την υγεία μέχρι κάποιο πόλεμο και άλλα πολλά.

Τα νέα για τους φίλους τους που έρχονται στην οθόνη των μελών της ιστοσελίδας σε πραγματικό χρόνο, είναι το στοιχείο εκείνο που έδωσε την ιδέα για επέκταση και σε άλλες αναζητήσεις.

Οι πρωτοβουλίες των ιδιοκτητών και διαχειριστών της δημοφιλούς ιστοσελίδας δεν είναι δυνατόν να μην απασχολούν φυσικά τις άλλες εταιρείες που βλέπουν το δημιούργημα του Mark Zuckerberg να στοχεύει στα ψάρια της δικής τους λίμνης.

Εκπρόσωπος της Google ερωτηθείς για την κινητικότητα του Facebook, προτίμησε να απαντήσει διπλωματικά. “Έχουμε πολλούς ανταγωνιστές και όλους τους παίρνουμε σοβαρά. Αλλά αυτό που πραγματικά μας απασχολεί είναι το πως θα βελτιώσουμε τη δική μας μηχανή αναζήτησης” είπε χαρακτηριστικά.

Πάντως αν και πηγές του Facebook ξεκαθαρίζουν οτι προς το παρόν δεν έχουν στόχο να ανταγωνιστούν μεγαθήρια όπως το Yahoo ή το Google, είναι γεγονός ότι πολύ σύντομα οι τομείς στους οποίους, το Facebook θα ανταγωνίζεται με άλλες εταιρίες στο διαδίκτυο θα αυξηθούν ραγδαία.

Πηγή: news247.gr

Κοινοποιήστε στο Facebook