4 συμβουλές για ξεκούραστο & ήρεμο ύπνο

Σας έχει σίγουρα συμβεί: Η ώρα είναι περασμένες 12, πρέπει να ξυπνήσετε νωρίς το πρωί αλλά έχετε καταναλώσει αρκετές έως πολλές κούπες καφέ στη διάρκεια της ημέρας με αποτέλεσμα το νευρικό σας σύστημα να είναι σε εγρήγορση. Αυτό θα μπορούσε να είναι καλό με την έννοια ότι είστε γεμάτοι ενέργεια, δεν είναι όμως ό, τι καλύτερο αν είναι περασμένα μεσάνυχτα και θέλετε κάποια στιγμή να κοιμηθείτε.

Μια σκέψη –που σίγουρα θα σας περάσει από το μυαλό- είναι να πιείτε ένα ποτάκι που θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε. Η λύση αυτή δεν είναι πάντα αποτελεσματική, άσε που μπορεί να μην σας ενθουσιάζει η ιδέα να πίνετε αλκοόλ μόνος στο σπίτι. Τι μπορείτε να κάνετε; Απλά ακολουθήστε αυτά τα τέσσερα βήματα για να μπορέσετε να ηρεμήσετε και να απολαύσετε έναν ξεκούραστο ύπνο.

  • 1. Δημιουργήστε ένα ξεκούραστο περιβάλλον

Με την καφεΐνη να έχει διεγείρει τις αισθήσεις σας, αυτό που χρειάζεστε είναι να ξεκουραστείτε σε ένα περιβάλλον χωρίς εντάσεις και στρες. Στην κατηγορία αυτή δεν περιλαμβάνονται η τηλεόραση και το διαδίκτυο.

Σβήστε τα φώτα και τα ρολά για να μη σας κουράζουν τα φώτα του δρόμου. Δημιουργήστε μια όμορφη και ήρεμη ατμόσφαιρα με κεριά και χαμηλό φωτισμό.

Ρίξτε μια ματιά στη συλλογή με τα CD σας και επιλέξτε ένα με χαλαρωτική μουσική. Μια καλή ιδέα είναι τα ειδικά CD για χαλάρωση με φυσικούς ήχους, όπως η βροχή, ο ήχος ενός καταρράκτη ή ενός δάσους. Αν έξω βρέχει επικεντρωθείτε στον ήχο της βροχής και ταξιδέψτε αφήνοντας στην άκρη οποιαδήποτε άλλη σκέψη. Αυτό θα βοηθήσει το μυαλό σας να ξεκουραστεί.

  • 2.Επιλέξτε μια ήπια άσκηση

Η άσκηση βοηθάει στο να έχετε καλό ύπνο. Αυτό που έχετε ανάγκη είναι να ασκηθείτε προκειμένου να ενεργοποιήσετε την απελευθέρωση της σεροτονίνης, ορμόνης που συμβάλλει στο να χαλαρώσετε χωρίς να αυξηθεί η θερμοκρασία του σώματός σας πάρα πολύ (κάτι που εμποδίζει τον ύπνο). Ένας τρόπος για να γίνει αυτό μπορεί να είναι να κάνετε έναν μικρό περίπατο αν και το πιθανότερο είναι να βρίσκετε πιο ξεκούραστη την ιδέα να παραμείνετε στη θαλπωρή του σπιτιού σας.

Μπορείτε να κάνετε ελαφριά αερόβια άσκηση ή γιόγκα. Δώστε στον εαυτό σας τον απαραίτητο χρόνο για να αισθανθείτε τη βαρύτητα του σώματός σας. Αναπνεύστε αργά και βαθιά, αφήνοντας την κοιλιά να ανεβαίνει και να κατεβαίνει με κάθε αναπνοή. Τεντώσετε και στη συνέχεια χαλαρώστε τους μυς σας. Μη σταματάτε να αναπνέετε βαθιά.

  • 3. Πιείτε ένα ποτήρι ζεστό γάλα

Είναι η κατάλληλη στιγμή για να ελέγξετε αν τελικά ισχύει ότι ένα φλιτζάνι ζεστό γάλα αποτελεί εγγύηση για έναν καλό ύπνο.

Το γάλα είναι καλή πηγή τρυπτοφάνης, ενός αμινοξέος που μετατρέπεται σε σεροτονίνη, η οποία με τη σειρά της μετατρέπεται στη μελατονίνη. Και τα δύο αυτά είναι απαραίτητα για έναν ξεκούραστο ύπνο.

Αν είστε ξύπνιοι μέσα στη νύχτα, είναι πιθανό να νιώσετε πείνα. Αποφύγετε τα ζαχαρούχα σνακς και προτιμήστε μια φέτα ψωμί. Οι υδατάνθρακες θα προκαλέσουν την έκκριση ινσουλίνης, η οποία ενισχύει την απορρόφηση της τρυπτοφάνης.

  • 4. Ξεκουράστε το μυαλό σας

Έχετε κάνει ό, τι μπορείτε για να ηρεμήσετε το σώμα σας και να μετριάσετε τις επιπτώσεις της καφεΐνης αλλά μην ξεχνάτε ότι έχετε ανάγκη να ξεκουράσετε και το μυαλό σας. Καταρχήν προσπαθήστε να απαλλαγείτε από το άγχος σας για το γεγονός ότι δεν μπορείτε να κοιμηθείτε ενώ είναι πολύ αργά. Μην κοιτάζετε με αγωνία το ρολόι υπολογίζοντας πόσο ύπνο χάσατε αλλά επικεντρωθείτε στο πώς θα έχετε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας.

Διαβάστε ένα βιβλίο. Εννοείται ότι δε θα διαλέξετε κάτι ‘’βαρύ’’ που να έχει σχέση για παράδειγμα με τα φορολογικά ή με το αντικείμενο της δουλειάς σας γιατί αυτό θα σας δημιουργήσει άγχος. Ένα ανάλαφρο αλλά ενδιαφέρων μυθιστόρημα ή μια βιογραφία είναι ιδανική επιλογή. Καθίστε αναπαυτικά στον καναπέ και πηγαίνετε στο κρεβάτι όταν θα είστε κουρασμένοι. Απλά βεβαιωθείτε ότι το σώμα σας είναι χαλαρό και το μυαλό σας ασχολείται με κάτι ευχάριστο.

Κλείστε τα μάτια σας και φανταστείτε εικόνες που μπορούν να σας χαλαρώσουν, όπως έναν καταρράκτη ή μια παραλία. Επικεντρωθείτε στους ήχους και τις λεπτομέρειες. Χωρίς να το καταλάβετε θα κοιμηθείτε … σαν πουλάκι.

Πηγή: Cosmo.gr

Κοινοποιήστε στο Facebook