Εκπτώσεις 2012: Αρχίζουν και θα φτάνουν το 70%

Εκπτώσεις

Η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ξεκινάει το Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2011 και θα διαρκέσει ένα μήνα, όπως ενημερώνουν τα μέλη τους οι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας.

Η εκτίμηση του εμπορικού κόσμου είναι ότι οι μειώσεις των τιμών θα διαμορφωθούν σε αρκετές περιπτώσεις μέχρι και σε 70% προκειμένου να προκαλέσουν οι καταστηματάρχες το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ενώ παράλληλα αρκετές είναι οι περιπτώσεις καταστημαρχών που περιμένουν με τις εκπτώσεις να ρευστοποιήσουν το στοκ τους για να προχωρήσουν στη συνέχεια στο κλείσιμο της επιχείρησης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που επικρατεί στην αγορά.

Online Shopping

Στα ήδη οξυμένα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η εμπορική επιχείρηση ”για μια ακόμη φορά και με ταχυδακτυλουργικό τρόπο επιχειρείται ένα νέο τελειωτικό χτύπημα στην ελληνική κοινωνία και την σκληρά δοκιμαζόμενη αγορά με την ισοπέδωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα με την εξαφάνιση του 13ου και 14ου μισθού” σημειώνει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά σε ανακοίνωσή του.

Οι έμποροι του Πειραιά υπογραμμίζουν ότι, χωρίς να γίνεται καμία σοβαρή προσπάθεια για να περιμαζευτεί η δημόσια σπατάλη, ”ψηφίζονται καταστροφικά νομοσχέδια που χτυπούν αλύπητα τους ευάλωτους συνταξιούχους, διώκουν τους απαραίτητους σε οργανικές θέσεις δημόσιους υπαλλήλους και επιβαρύνουν περαιτέρω τους μικρομεσαίους, δημιουργώντας έναν απίστευτο φαύλο κύκλο που οδηγεί τη χώρα σε βαθιά και μη αναστρέψιμη ύφεση”.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας στις οδηγίες του προς τις εμπορικές επιχειρήσεις συστήνει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι:

– Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

– Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. >).

– Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

– Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.

Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

– Σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009, υπενθυμίζουμε ότι επιτρέπονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μέχρι την παραμονή της έναρξης των επίσημων εκπτώσεων.

Όσον αφορά τους καταναλωτές ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών συστήνει να επιλέγουν τα προϊόντα που προτίθενται να προμηθευτούν, ύστερα από έρευνα της αγοράς και με γνώμονα τη ποιότητά και τη σχέση τελικής τιμής έκπτωσης και να μη παρασύρονται από τη δημοσιοποίηση υψηλών ποσοστών εκπτώσεων.

Πηγή: newsit.gr

Κοινοποιήστε στο Facebook