Ιδού τα επιβατικά αεροσκάφη του 2025

Ιδού τα επιβατικά αεροσκάφη του 2025 (2)

Στο πλαίσιο ερευνητικής προσπάθειας της NASA για επιβατικά αεροπλάνα που καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και περιορίζουν την ηχορύπανση, τρεις μεγάλες αεροδιαστημικές βιομηχανίες -Boeing, Lockheed Martin και Northrop Grumman- παρουσίασαν τις φουτουριστικές προτάσεις τους για το έτος 2025.

Οι εταιρείες που συμμετείχαν στην πρωτοβουλίας ERA (Περιβαλλοντικά Υπεύθυνη Αερoπλοΐα) της NASA κλήθηκαν να πετύχουν τρεις φιλόδοξους στόχους: πρώτον, μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 50% σε σχέση με τα επιβατικά αεροσκάφη που παρουσιάστηκαν το 1998, το οποίο ορίστηκε ως έτος αναφοράς. Δεύτερον, μείωση της εκπομπής ρύπων κατά επίσης 50%, και τρίτον μείωση των γεωγραφικών περιοχών που επηρεάζονται από το θόρυβο των αεροπλάνων κατά 83%.

Τα φουτουριστικά σχέδια των τριών εταιρειών δείχνουν να πετυχαίνουν τους δύο πρώτους στόχους, απέχουν όμως λίγο από τον τρίτο.

Ιδού τα επιβατικά αεροσκάφη του 2025 (1)

Η πρόταση της Boeing βασίζεται στο σχέδιο ενοποιημένης ατράκτου και πτερύγων που δοκιμάστηκε στο πειραματικό, μη επανδρωμένο αεροσκάφος Χ-48. Οι δύο κινητήρες τούρμπουφαν βρίσκονται στο πάνω μέρος του πίσω τμήματος, ανάμεσα σε δύο κάθετα πτερύγια που εμποδίζουν τα ηχητικά κύματα να φτάσουν στο έδαφος (NASA/Boeing)

Ιδού τα επιβατικά αεροσκάφη του 2025 (3)

Η πρόταση της Lockheed Martin είναι και η πλέον παράξενη, αφού βασίζεται στο σχεδιασμό ενός συμβατικού αεροπλάνου, με την προσθήκη όμως ενός επιπλέον φτερού, το οποίο στηρίζεται πάνω στα κανονικά φτερά περίπου όπως μια αεροτομή. Η εταιρεία περίμενε 30 χρόνια μέχρι να αναπτυχθούν τα ελαφρά σύνθετα υλικά που επιτρέπουν την υλοποίηση αυτής της λογικής (NASA/Lockheed Martin)

Ιδού τα επιβατικά αεροσκάφη του 2025 (4)

Η Northrop Grumman, τέλος, περισσότερο γνωστή για τα οπλικά της συστήματα, προτίμησε τη σχεδιαστική λογική του ιπτάμενου φτερού, που παραπέμπει στο βομβαρδιστικό stealth Β-2. Τέσσερις κινητήρες τούρμποφαν έχουν ενοποιηθεί με το πάνω μέρος της ατράκτου ώστε να περιορίζουν τα ηχητικά κύματα που κινούνται προς το έδαφος (NASA/Northrop Grumman)

Τα τρία σχέδια θα μπορούσαν πάντως να βελτιωθούν περαιτέρω στα τρία ακόμα χρόνια που θα διαρκέσει το πρόγραμμα ERA της NASA.

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

Κοινοποιήστε στο Facebook