Πώς ένα αυγό γίνεται έργο τέχνης…

Πώς ένα αυγό γίνεται έργο τέχνης... (3)

«Κεντάει» πασχαλινά αυγά με οδοντιατρικά τρυπανάκια, δημιουργώντας εύθραυστα μεν αλλά απαράμιλλα, έργα τέχνης, ακολουθώντας μια παλιά τσέχικη παράδοση και τεχνοτροπία.

Η Κατερίνα Τιχάκοβα έμαθε από την ελληνίδα μητέρα της τη συγκεκριμένη τεχνική την περίοδο που ζούσαν στην Τσεχία μαζί με τον πατέρα της.

Χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που είχε στη δουλειά της ως οδοντοτεχνίτης, άρχισε να τρυπάει τα λεπτεπίλεπτα τσόφλια με πολύ προσοχή, «θυσιάζοντας» στην αρχή δεκάδες αυγά!

Πώς ένα αυγό γίνεται έργο τέχνης... (2)

«Να σκεφτείς ότι δεν πίνω ποτέ καφέ πριν ξεκινήσω να δουλεύω για να είναι σταθερά τα χέρια μου» σημειώνει χαριτολογώντας η κ.Τιχάκοβα η οποία τα τελευταία 8 χρόνια ζει με την οικογένειά της στην Ελλάδα.

Πώς ένα αυγό γίνεται έργο τέχνης... (4)Τα αυγά που ονομάζονται «κρασλίτσε» (kraslice) στην Τσεχία, δωρίζονται, εκτός από το Πάσχα, σε φίλους και αγαπημένους συμβολίζοντας την αναγέννηση και τη νέα αρχή, ειδικά σε βαφτίσεις, και είναι ένα συμβολικό δώρο γονιμότητας σε γάμους.

«Χρειάζονται ώρες για να φτιαχτούν αυτά τα ντελικάτα έργα τέχνης από το τσόφλι αυγών κότας, χήνας, πάπιας ακόμα και στρουθοκαμήλου και αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικό δώρο» λέει η 37χρονη καλλιτέχνιδα.

Εξηγώντας βήμα- βήμα την τεχνική που ακολουθεί, αναφέρει ότι αρχικά τρυπάει το αυγό από πάνω και από κάτω και με μία οδοντογλυφίδα σπάει στη συνέχεια τον κρόκο.

«Φυσάω μετά έξω τον κρόκο, πλένω το αυγό και το βάζω για λίγο στη χλωρίνη για να φύγει το ασπράδι που είναι κολλημένο το τσόφλι. Γίνεται βέβαια περισσότερο εύθραυστο αλλά είναι απαραίτητη διαδικασία για να καθαρίσει εντελώς». Ακολουθεί ο σχεδιασμός και αμέσως μετά αρχίζει η δύσκολη διαδικασία του τρυπήματος.

«Εκείνη τη στιγμή μου «έρχεται» η ιδέα για το σχέδιο ενώ, αν γίνει κάποιο λάθος με το τρύπημα, αλλάζω εκείνη την ώρα σχεδιασμό και φτιάχνω κάτι άλλο.

Πώς ένα αυγό γίνεται έργο τέχνης... (1)

Τέλος, αφού ολοκληρώσω τις τρυπούλες, βάφω το αυγό, πάλι με προσοχή γιατί δεν πρέπει να πέσει μπογιά στο εσωτερικό του» διευκρινίζει η κ. Τιχάκοβα, συμπληρώνοντας ότι το τελικό στάδιο είναι το βερνίκωμα για να αποκτήσει λάμψη το αυγό και να είναι πιο σκληρό.

«Τα παιδιά μου όταν ήταν μικρά, θεωρούσαν ότι τα αυγά ήταν μπαλίτσες και έπαιζαν μαζί τους με αποτέλεσμα να έχουμε πολλά ατυχήματα! Πλέον, περιμένω να κοιμηθούν, βάζω απαλή μουσική και ξεκινώ να δουλεύω».

Η ανταπόκριση των ελλήνων στη δουλειά της είναι πολύ ενθαρρυντική καθώς, όπως λέει, οι περισσότεροι όταν καταλαβαίνουν ότι τα αυγά δεν είναι…. πλαστικά, ενθουσιάζονται και ζητούν να μάθουν λεπτομέρειες για την τεχνική της.

«Δεν πρέπει ποτέ να σκέφτεσαι, όταν δημιουργείς αυτά τα αυγά, ότι το κάνεις για τα λεφτά. Για μένα είναι πρώτα απ΄όλα μεράκι, είναι ηρεμία» καταλήγει.

Η Κατερίνα Τιχάκοβα αυτή την περίοδο εκθέτει τις δημιουργίες της στο 3ο μπαζάρ χειροποίητων δημιουργιών, στο Markiz bar.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Κοινοποιήστε στο Facebook